DobryDuszek
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2025
Posty: 3
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:43, 15 Sty 2025 Temat postu: Regulamin Forum DOBRE MYŚLI |
|
|
Drogi Użytkowniku, zapoznaj się z poniższym regulaminem.
Został on stworzony z myślą o podniesieniu komfortu korzystania z Forum DOBRE MYŚLI dla Wszystkich Użytkowników tego Forum .
Jest on bezwzględnie przestrzegany i egzekwowany przez Administrację.
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady obowiązujące na dobremysli.fora.pl (zwanym dalej "Forum").
2. Założenie konta na dobremysli.fora.pl jest jednoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem przez Użytkownika wszystkich postanowień Regulaminu.
3. Forum funkcjonuje w oparciu o przepisy i zasady polskiego prawa oraz niniejszy regulamin.
Integralną częścią Regulaminu jest Netykieta, czyli zachowanie zasad kultury i przyzwoitości, obowiązujące wszystkich w Internecie.
4. Postanowienia Regulaminu dotyczą wszystkich części składowych Forum.
5. Do interpretowania Regulaminu uprawnieni są jedynie Użytkownicy wchodzący w skład Administracji Forum.
6. Forum dobremysli.pl jest dobrem wspólnym wszystkich Użytkowników.
Forum ma charakter wyłącznie informacyjny i służy do prowadzenia dyskusji nakierowanej na rozwijanie umiejętności samopomocy, wymiany poglądów i opinii oraz wzajemnej pomocy w ramach działów tematycznych, ale nie zastępuje jakichkolwiek profesjonalnych porad udzielanych przez przedstawicieli wyspecjalizowanych grup zawodowych.
7. Wszyscy Użytkownicy Forum są równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania.
8. Każdy Użytkownik Forum ma prawo do wyrażania swoich przekonań, w sposób nie naruszający zasad współżycia społecznego.
Niedopuszczalne jest obrażanie innych Użytkowników Forum, również poprzez wpisy w profilach, blogach, w wiadomościach PW i rozmowach na czacie.
9. Użytkownicy Forum publikują treść swoich postów wyłącznie na własną odpowiedzialność. Forum dobremysli.fora.pl i jego administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone przez Użytkowników.
Opinia jakiegokolwiek Użytkownika Forum dobremysli.fora.pl NIE stanowi celu, ani statutu Forum dobremysli.fora.pl
10. Administracja Forum dobremysli.fora.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej za wynikłe poza Forum kontakty Członków społeczności Forum, ani nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej za powstałe skutki udostępnionych na Forum treści.
§ 2. ZASADY TWORZENIA i UŻYTKOWANIA KONT
Art.1 Zakładanie konta
1. Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto. Niedozwolone jest tworzenie wielu kont przez jednego Użytkownika.
Kolejne zakładane konta będą blokowane a Użytkownik może zostać zbanowany na stałe lub usunięty z Forum. Dotyczy to również korzystania z serwerów proxy w celu rejestracji wielu kont przez jednego Użytkownika.
Jeżeli zapomnisz hasła do konta na Forum, to nie zakładaj nowego konta, tylko skorzystaj z opcji resetowania hasła.
2. Niedozwolone jest udostępnianie lub odstępowanie swojego konta innym osobom.
3. Jeśli z jednego komputera korzysta kilka osób, które są użytkownikami forum, należy to zgłosić Administratorowi.
4. Z dobremysli.fora.pl usuwane są wszystkie konta, które:
- najpóźniej w ciągu tygodnia od dnia rejestracji nie zostały potwierdzone przez odnośnik otrzymany w wiadomości e-mail
- zostaną rozpoznane jako konta spamerskie, dotyczy to także kont rejestrowanych z anonimowych serwerów proxy.
Art. 2 Usuwanie konta Użytkownika
1. Na dobremysli.fora.pl można usunąć swoje konto. W tym celu Użytkownik musi napisać prośbę o usunięcie konta w przeznaczonym do tego temacie → Prośby o usunięcie konta. Zgłoszenia WYŁĄCZNIE w tym wątku.
Konto może zostać usunięte najwcześniej po 14 dniach od złożenia prośby i nielogowania się na forum.
Konto nieaktywne może (ale nie musi) być usunięte w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia prośby.
W uzasadnionych przypadkach konto może być usunięte wcześniej niż to określono w wyżej wymienionych warunkach, o czym decyduje administrator.
Prośba Użytkownika, który zaloguje się zanim jego konto zostanie usunięte będzie anulowana.
2. Ponowną prośbę o usunięcie konta Użytkownik może złożyć po upływie 30 dni, w przeciwnym wypadku będzie ona zignorowana.
3. Po usunięciu konta Użytkownik nie może zakładać nowego konta na dobremysli.fora.pl przed upływem 1 pełnego miesiąca.
4. W przypadku usunięcia konta wpisy byłego Użytkownika pozostają własnością Forum.
§ 3. PISANIE czyli DYSKUSJA NA FORUM
Art.1 Na Forum niedozwolone jest: (w treści postów, na blogach, ChatBoxie, sygnaturach, PW itp)
1. Szerzenie treści (w tym wyrażeń, znaków) niezgodnych lub propagujących postępowanie niezgodne z polskim lub międzynarodowym prawem, w jakiekolwiek formie.
2. Zabronione jest umieszczanie i propagowanie treści:
a) rasistowskich, dyskryminujących, erotycznych, wulgarnych, obelżywych, obscenicznych, oszczerczych, uznanych powszechnie za nieetyczne, obraźliwe (także w formie niedokończonego wyrazu i wykropkowania)
b) obrażających uczucia religijne wszelkich grup wyznaniowych, także poprzez znieważanie przedmiotów stanowiących kult religijny
c) znieważających poglądy polityczne, orientację seksualną innych Użytkowników
d) popierających używanie alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających
3. zwracanie się do innych Użytkowników Forum w sposób ich poniżający, wyrażający lekceważenie, pogardę, okazujący własną wyższość.
4. Naruszanie zasad współżycia społecznego poprzez narzucanie swojego zdania/ opinii, przez prowokujące wypowiedzi będące powodem konfliktów, przez wywołanie i podsycanie konfliktów między Użytkownikami oraz przez wszelkie inne kontrowersyjne działania, uznane powszechnie za naganne moralnie, nieetyczne lub społecznie szkodliwe.
5. Zamieszczanie treści mających na celu szkodzenie lub manipulowanie innymi osobami.
Wpis taki skutkuje natychmiastowym banem stałym wszystkich biorących w tym udział Użytkowników Forum.
6. Umieszczanie bez zgody Administratora informacji i linków komercyjnych oraz innych treści zawierających reklamy produktów, usług itp., zarówno w formie ogłoszeń, jak i ofert handlowych (wymiana, sprzedaż, kupno) oraz wszelkiego rodzaju linków / informacji referencyjnych, w tym również do swoich niekomercyjnych stron / blogów / audycji internetowych.
Treści te traktowane są jako spam a ich autorzy są oznaczani jako spamerzy, co skutkuje zablokowaniem dostępu do Forum.
7. Umieszczanie innych wiadomości typu spam, treści zawierających niedozwolony link, bądź sam link.
8. Umieszczanie na Forum tekstów ze stron internetowych i wszelkich innych nośników, których właściciele lub autorzy nie wyrażają na to zgody.
9. Załatwianie swoich prywatnych spraw oraz prowadzenia rozmów i sporów nie będących przedmiotem ogólnej dyskusji na Forum (do tego służą np. wiadomości prywatne – PW ).
10. Publikowanie treści korespondencji prywatnej.
11. Ujawnianie / przekazywanie publicznie niejawnych danych osobowych (swoich bądź innych osób bez ich zgody) takich jak: imię i nazwisko, adres, telefon, hasła, kody itp.
Art.2 Zakładanie nowych tematów i pisanie postów
1. Tematy należy zakładać w dziale odpowiednim do ich treści.
Niektóre działy mogą zawierać osobny regulamin, który należy najpierw zaakceptować, a następnie do którego należy się bezwzględnie stosować.
2. Niedozwolone jest zakładanie tematów, gdy w danym dziale Forum znajduje się już temat o podobnej treści / rozwiązujący dany problem. Przed napisaniem należy więc przejrzeć Forum lub użyć opcji "Szukaj".
3. Niedozwolone jest zakładanie kilku identycznych/ bardzo podobnych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach Forum (spam).
4. Tytuł tematu musi informować o jego treści. Należy więc unikać uogólniania i starać się określić w temacie, jakiego zagadnienia dotyczy rozpoczęty wątek. W szczególności należy unikać tytułów tematów składających się wyłącznie z słów takich jak: "Pomocy!!!", "Mam problem", "Prośba o pomoc" etc.
5. Zakładając temat Użytkownik powinien przedstawić sytuację/ problem czytelnie i rzeczowo, w przypadku udzielania odpowiedzi - trzymać się tematu wątku - offtopic jest niedozwolony.
6. O zamknięcie tematu może wnosić tylko jego autor.
7. Użytkownik nie może żądać usunięcia założonych przez siebie tematów jeśli tworzą one już część dyskusji, a ich usunięcie spowodowałoby jej niespójność.
8. Pisząc posty należy unikać:
a). powielania postów, czyli umieszczania postów tej samej lub podobnej treści w wielu wątkach
b). powielania jednego tematu na kilku działach tematycznych
c). umieszczania wielu postów tego samego autorstwa, jednego pod drugim
Do korygowania oraz uzupełnienia treści już zamieszczonego wpisu służy opcja "edytuj". Użytkownicy mogą edytować własne wpisy standardowo: do 24 godzin po ich publikacji. Ta opcja czasowa może ulec zmianie.
Pisanie pod własnym postem jest możliwe jedynie wtedy gdy:
- kolejny post posiada inną datę wpisu
- kolejny post w tym wątku tematycznym dotyczy innego zagadnienia (rozdzielenie tematów)
- zaistniała uzasadniona potrzeba utrzymania ciągłości wpisów w celu utrzymania przejrzystości i porządku w wątku.
Ocena zasadności powyższych opcji należy do Administracji, w przypadku nieuzasadnionych mnogich wpisów wszystkie posty zostaną połączone.
d) pisania DUŻYMI LITERAMI, gdyż użycie takiego STYLU oznacza podniesiony ton
e) pisania na przemian: "DuŻyMi i MaŁyMi LiTeRaMi"
f) umieszczania wypowiedzi jednozdaniowych oraz nic nie wnoszących do dyskusji
g) niedozwolone jest nadużywanie opcji kolorowania, pogrubiania, podkreślania, kursywy, powiększania tekstu
Narzędzia te mają służyć podkreślaniu istotnych informacji lub uwidaczniania nagłówków, a nie jako styl pisania całych postów.
Wyjątkiem są posty oraz dopiski Administracji, mające na celu zwrócenie uwagi osobom wypowiadającym się w temacie. Takie uwagi należy traktować jako upomnienie.
9. Pisząc posty należy:
a) przestrzegać zasad pisowni języka polskiego, starać się pisać poprawnie ortograficznie, stylistycznie, używać znaków interpunkcyjnych i nie pisać jednym cięgiem, bez akapitów.
Użytkownik może poprawiać błędy korzystając ze słownika wbudowanego w przeglądarkę, który podkreśla źle napisane słowa.
Mając na uwadze względy techniczne używanie polskich znaków diakrytycznych (ą, ę, ć, ł, ś, ż, ź) nie jest wymagane, ale pamiętaj, że nieczytelne posty zniechęcają innych Użytkowników do czytania Twoich wypowiedzi i odpowiadania na nie.
Wpisy nieczytelne mogą zostać usunięte bez uprzedzenia.
b) udzielając się w rozpoczętej dyskusji, należy trzymać się tematu określonego przez autora wątku
c) kopiując i wklejając na Forum treść pochodzącą z innego źródła, nie będącą własną myślą czy rozważaniem, obowiązkowo należy podać to źródło w postaci informacji skąd cytowana treść pochodzi, lub podać nazwisko autora tekstu. Niedopuszczalne jest publikowanie cudzych materiałów jako treści własnych.
d) wszelkie sprawy prywatne, wynikające z tematów omawianych na Forum, należy załatwiać za pomocą PW (prywatnych wiadomości).
10. Wszelkie uwagi dotyczące prawidłowości zamieszczanych postów i/ lub niedozwolonego zachowania się Użytkowników należy zgłaszać Administracji Forum używając funkcji "zgłoś zawartość"
Choć należy unikać zwracania uwagi innym, to masz prawo odnieść się do wypowiedzi Użytkownika, który niemerytorycznie / lub nie na temat odpowiada w Twoim wątku zaśmiecając go, ale uczyń to w sposób kulturalny, zgodnie z zasadami obowiązującymi na Forum, lub zgłoś zaistniały problem Administracji Forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DobryDuszek dnia Śro 18:32, 15 Sty 2025, w całości zmieniany 4 razy
|
|